W dniach od 27 do 30 kwietnia grupa pielgrzymów wyruszyła spod Sanktuarium Matki Bożej Wspomożenia Wiernych autokarem wraz ze swoim opiekunem Ks. Krzysztofem w stronę granicy polsko-czeskiej, aby odwiedzić ważne miejsca związane z Matką Bożą. Pierwszym miejscem pielgrzymowania był Velhrad i narodowe sanktuarium „Morawskie Betlejem” – kolebka chrześcijaństwa Słowian. Piękne i malownicza świątynia związana z Cyrylem i Metodym. Po zwiedzaniu udaliśmy się na miejsce noclegu, aby odpocząć przed kolejnym dniem i wizycie  w Wiedniu stolicy Austrii. Zwiedziliśmy stare miasto, piękne zabytki związane z dynastią Habsburgów, katedrę św. Szczepana oraz czas dla siebie i podziwianie piękna tego miasta. W trzecim dniu udaliśmy się rano do Sastiny, gdzie znajduje się narodowe sanktuarium Matki Bożej Siedmiobolesnej, która patronuje Słowakom. Przed południem dotarliśmy do stolicy – Bratysławy, zwiedziliśmy zamek, stare miasto, katedrę i zjedliśmy pyszny obiad i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hotelu. W ostatnim dniu pożegnaliśmy Bratysławę i udaliśmy się do Nitry, aby zwiedzić katedrę gdzie pochowany jest święty polski pustelnik św. Świerad oraz zwiedziliśmy również stare miasto. W porze obiadowej udaliśmy się jeszcze do Trnawy gdzie odwiedziliśmy Matkę Bożą Trnawską przy okazji zwiedzając piękne stare miasto. Przyszedł czas na podróż powrotną, która przebiegała w atmosferze modlitwy, rozmów oraz odpoczynku.