„Czy da się przeżyć tydzień bez telefonu, co więcej bez zegarka i świadomości, która jest godzina? Oczywiście, że tak….! Na salezjańskich kajakach czas płynie inaczej i nie tylko czas… Codziennie rano po zjedzeniu śniadania pakowaliśmy wszystko do kajaka i płynęliśmy przez następne +/- 5h aby w nowym miejscu rozbić obóz, zjeść obiad, przeżyć Eucharystię, siedzieć przy ognisku, grać w siatkę… i tak przez 5 dni! Było to tak niesamowite przeżycie, że pomimo podobieństwa dni do siebie każdy był inny i niezapomniany.” – tak o zeszłorocznym spływie pisali uczestnicy. Zapraszamy – już kolejny raz – na niesamowitą przygodę (więcej informacji poniżej)!

 

Podstawowe informacje:

  • Miejsce: CZARNA HAŃCZA; spływ jedną z najatrakcyjniejszych polskich rzek i gratka dla kajakarzy.
  • Data wyjazdu: 20 lipca 2025 r., rano (niedziela, miejsce i godzina zbiórki zostanie podana na 2 tygodnie przed wyjazdem na stronie internetowej oraz e-mailowo) – Dworzec PKP w Katowicach
  • Data powrotu: 26 lipca 2025 r., wieczorem (sobota, godzina zostanie podana później) – Dworzec PKP w Katowicach
  • Organizatorzy: Spływaj.com.pl oraz Salezjanie Oświęcim.

 

Koszt wyjazdu

  • Cena: 1350 zł
  • Każdy uczestnik po dostarczeniu karty uczestnika otrzyma na własność 20L worek wodoszczelny na podręczny bagaż
  • Po wcześniejszej rezerwacji można też wypożyczyć większy worek wodoszczelny 50zl oraz namiot 2-4 osobowy 100/200zl za tydzień

Charakterystyka wyjazdu

Uczestnicy każdego dnia nocują w innym miejscu, płyną z innym uczestnikiem obozu, rozbijają obozowisko, jedzą posiłek, odpoczywają, uczestniczą w Eucharystii, bawią się i siedzą przy ognisku do późnych godzin, śpią długo i „mają zakaz używania zegarków” (ponieważ to pogoda oraz ich potrzeby dyktują nam co i kiedy musimy robić).

  • Noclegi odbywają się na polach namiotowych gdzie jest dostęp do podstawowego sanitariatu. Każdy uczestnik musi posiadać namiot, śpiwór, oraz karimatę, a także podstawowe lekarstwa, środki higieny, ubrania sportowe, oraz dostosowane do chłodnych wieczorów i nocy, a także mieć kubek, menażkę, sztućce, latarkę, spray na komary, krem z filtrem, a wszystko to w wodoszczelnych workach żeglarskich.
  • Obiady dostarczane są przez wypróbowany catering, pozostałe posiłki (śniadania i kolacje) uczestnicy przyrządzają sami (z produktów zapewnionych przez osobę techniczną) i spożywają wspólnie. woda pitna w butelkach będzie dostarczana regularnie.
  • Każdy uczestnik spływu odpowiedzialny jest za powierzony mu sprzęt sportowy ( kajak, wiosło, kapok).
  • W kajakach przewozimy wszystkie rzeczy, które mamy ze sobą na obozie. Samochód dowozi tylko  i wyłącznie jedzenie.
  • Podczas zajęć pływania uczestnicy znajdują się w dwuosobowych kajakach. Rotacje międzyosobowe odbywają się codziennie i zarządzane są przez Komandora spływu, często uwzględniając wolę uczestników .

Przykładowy program dnia:

  1. Pobudka, toaleta poranna.
  2. Zbiórka poranna (modlitwa, sprawdzenie obecności i samopoczucia uczestników, odprawa).
  3. Śniadanie.
  4. Pakowanie, sprzątanie obozowiska.
  5. Wypłynięcie.
  6. Drugie śniadanie na trasie.
  7. Wiosłowanie + przekąska (słodycze, owoce).
  8. Obiad – catering.
  9. Rozbijanie obozu.
  10. Msza Święta
  11. Atrakcje dodatkowe (np.: odpoczynek, zabawy obozowe, zwiedzanie, czas dla siebie, gry zespołowe).
  12. Ognisko – kolacja, śpiewanie.
  13. Spoczynek.

W cenie wyjazdu

  1. Transport (bilety PKP i transport z dworca na miejsce rozpoczęcia spływu – Uczestnicy powinni mieć zapewnione własne wyżywienie na czas dojazdu na spływ)
  2. Wyżywienie: (śniadania i kolacje w formie kanapek; obiady dostarczane przez catering, ponadto prowiant każdego dnia)
  3. Ubezpieczenie: Ubezpieczenie na czas całego wyjazdu.
  4. Wyposażenie: sprzęt pływający (kajaki 2osobowe) i asekuracyjny (kapoki)
  5. Logistyka spływu: opłaty biwakowe
  6. Bezpieczeństwo: opieka instruktorów, wychowawców, ratownika oraz medyka

Dla kogo?

Wyjazd przeznaczony dla młodzieży w wieku 14–19 lat.

Zapisy i kontakt

  1. Należy wypełnić i przesłać formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie organizatora (zapisy po 7 stycznia) – KLIKNIJ TUTAJ
  2. Następnie w ciągu 7 dni wpłacić zaliczkę zgodnie z danymi na stronie.
  3. Po wypełnieniu formularza, uczestnik na podany adres mailowy otrzyma kartę uczestnika oraz link do umowy. Oba te dokumenty należy wydrukować, wypełnić i podpisać, a następnie dostarczyć do ks. Łukasza Wójcika SDB.

Kontakt+48 725 250 470; lukasz.wojcik@sdb.krakow.pl

« z 2 »