Droga do Boga prowadzi przez pytania, pielgrzymowanie i zadziwienie

W sobotni poranek grupa pielgrzymów z naszej parafii wraz ze swoim opiekunem duchowym ks. Krzysztofem wyruszyła w stronę zachodniej granicy naszej Ojczyzny na Opolszczyznę i Dolny Śląsk. Pierwszym punktem programu był piękny kompleks pałacowy w Mosznej, gdzie mogliśmy podziwiać urok dzikiej przyrody oraz piękno architektury. Po spacerze udaliśmy się w następne miejsce jakim było sanktuarium w Wambierzycach ukryte w masywie Gór Stołowych. Można było się zapoznać z piękna historią tego miejsca i zarazem kultu Nawiedzenia Matki Bożej. Po zwiedzaniu w Wambierzycach udaliśmy się na północny-zachód do leżącego w malowniczej kotlinie Krzeszowa, gdzie znajduje się przepiękna europejska perła baroku – bazylika Kolegiacka Wniebowzięcia NMP. Ten barokowy kościół wchodzący w skład dawnego opactwa cystersów, zbudowany w latach 1728–1735, stanowi główne sanktuarium maryjne diecezji legnickiej. W drodze do stolicy Dolnego Śląska udaliśmy się do zabytkowego zamku, zlokalizowanego w dzielnicy Książ na Pogórzu Wałbrzyskim, będącej częścią Książańskiego Parku Krajobrazowego. Ostatnim punktem programu pierwszego dnia pielgrzymowania był Wrocław. Na miejscu noclegu w pięknej scenerii sprawowaliśmy Mszę Świętą, dziękując za cały dzień oraz wszelkie dary i błogosławieństwo. Zwieńczeniem dnia był wieczorny spacer po starym Wrocławiu w scenerii zgiełku tego świata.

Rano po śniadaniu udaliśmy się w okolice Wrocławia do Sanktuarium św. Jadwigi w Trzebnicy. Zespół dawnego opactwa cysterek w Trzebnicy został uznany za Pomnik Historii, dlatego nie mogło go zabraknąć na naszym pielgrzymim szlaku. Z Trzebnicy udaliśmy się w stronę Maryjnego Sanktuarium, gdzie swoją posługę pełnią Salezjanie. Po krótkim odpoczynku i modlitwie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Oświęcimia. Po drodze zatrzymaliśmy się w miejscu urodzenia św. Jacka, jednego z głównych patronów Polski, w Kamieniu Śląskim. Tam mogliśmy podziwiać piękny zespół pałacowy z kaplicą poświęconą św. Jackowi. Ostatnim punktem naszego programu była Góra św. Anny, gdzie znajduje się przepiękne sanktuarium poświęconej św. Annie. Z tą Górą – jak z większością miejsc kultu religijnego – związany jest cały szereg legend i barwnych opowieści. Dotyczą one zarówno cudownej figurki św. Anny Samotrzeć, jak i miejsca, które sobie obrała za miejsce kultu.

Trud pielgrzymowania łączy się nie tylko z religijnością, ale również z podziwianiem piękna architektonicznego. Z pewnością nie brakowało tego podczas pielgrzymowania po zachodniej Polsce.